I've been thinking..

Jag har tänkt på en sak idag på tåget , att när jag pratar t.ex engelska med en italienare så pratar jag automatiskt mycket sämre engelska än vad jag gör. Jag tänker inte på det då bara i efterhand. Varför gör jag det ?
När jag pratar svenska med en svensk så pratar jag dålig svenska. MEN när jag pratar i telefon med någon på svenska samtidigt som jag är med någon som inte pratar svenska då pratar jag fan världens bästa svenska.
När jag pratar franska med någon som inte pratar engelska då går det bra. När jag pratar franska med någon som jag vet pratar engelska då går det mindre bra men det funkar. När min franska lärare pratade franska med mig så sa jag inte ett skit.
När jag pratar italienska med någon som är lika gammal som jag går det inte så bra, jag håller mest tyst. När jag pratar italienska med någon som är äldre än jag (t.ex. min chef) då flyter det på.
VARFÖR ?!
XOXO

Scandal B.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0